Thursday, December 2, 2010

BROGA HILL~kebesaranMu

Assalamualaikum....tibe2 rase baek semacam je sejak keje kat jakim ni...hik3...mule2 keje arituh,mesti org len yg bg salam dulu kat aku...n now..aku lak yg greeting them 1st every mornink~budi bahasa kan budaya kita..huhu stop talking bout keje..yang aku nak cerita sekarang is bout de broga hill..really enjoy de moment together with other culinarians..1st,kne la dpt permission dr mak abah(^^)..sng plak nk dpt permission kali ni...heheheh..


1)seriously,memang rasa nak give up masa kat separuh jalan...tapi ramai pulak dengan rela hati bagi semangat~~konon jodoh ada kat puncak sana...hahaha...so semangat pun berkobar-kobar la...suasana gelap...xnampak ape pun..lubang ke,xlubang ke...aku redah je~


2)sampai atas terus solat subuh...bes sangat...tp mula2 tuh batal gak solat aku..xde keseimbangan..menggelongsor la plak time solat..huhuhu..usai solat,trs ready for breakfast..hahhaha...siap bawak stove...ai...dh name pn culinarian..jeles semua orang tengok kami minum earl grey atas bukit~~


3)hajat panjat broga nak tengok sunrise..tapi galak punya pasal,xsedar matahari dah tinggi..hihihi..maha suci Allah...pemandangan die memang menakjubkan..bila dah kenyang,kami sambung panjat puncak ke2..Ya Allah..cantik sangat...last2,kami lepak atas broga hill sampai pukul 9am(^____^)


4)masa untuk turun broga hill...GAYAT!!!!!hahahah


jom tengok pictures kami...most of the pictures aku xedit...malas betul nak edit lately...kalau xlawa wat2 xtau je ~~so enjoy k(^___^)

start kumpul di sek 7: 2.30am
gerak ke broga:3.00am
start pnjt broga:4.50am
sampai puncak pertama:around 5.50am


                                                 pic ni masa baru sampai puncak pertama


                                                                        motif utama~~



                                                                          the view





                                                                 hahaha...poyonye aku



melaram bersama jubah konvo~~



waktu untuk turun dari broga hill



hahaha...ni la toilet untuk orang terdesak...DASYAT!!!!!

2 comments: